Six Sigma forbedre ikke kundeoplevelse. Det kan synes, at Six Sigma drejer fokus væk fra kunden, fordi det er drevet af data. I sÃ¥ mange virksomheder, er kvalitetsforbedring drevet af den nyeste kunden klage eller nogle manager’s seneste nummer. Dette kan synes som du er ved at blive lydhør over for kunderne, men sÃ¥dan en ad hoc- og scatter-skud metode er ineffektiv og i sidste instans dømt til fiasko. Det spørgsmÃ¥l, du skal spørge er hvad data præsenteres for organisationen for at vælge forbedringsprojekter? Uden de rigtige data, hvordan kan du lykkes? Medmindre tilgangen er systematisk og løsning drevet af mÃ¥ling og analyse, er der meget hÃ¥b for en varig forbedring af kvaliteten.
Six Sigma er orienteret mod løsningen af problemer pÃ¥ deres rod hidføre og forebyggelse af deres gentagelse, i stedet for forsøge at kontrollere potentielle Ã¥rsager til fejl pÃ¥ et projekt for projekt grundlag. Six Sigma inspireret proces redesign vil ændre den mÃ¥de, en virksomhed, der tænker pÃ¥ hvordan de gør deres arbejde og levere deres tjenester. SÃ¥ mange virksomheder er fokuseret pÃ¥ kortsigtede økonomiske mÃ¥l. “Vis mig pengene” holdninger af aktionærer og aktiemarkedet flytte fokus væk fra kunden. Six Sigma, pÃ¥ den anden side er klart fokuseret pÃ¥ kunden. Det udretter dette fordi det centrerer sin opmærksomhed pÃ¥ de endelige resultater og langsigtede kulturel forandring.
Six Sigma handler ikke bare om talknusning og finanser. Alle numrene er bare data bruges til at nå det virkelige mål af Six Sigma: hjælpe øge kvalitet og service for kunden. Virksomheder har brug for at finde ud af, hvad deres kunders ønsker og behov. Én ting enhver kunde for enhver virksomhed i enhver industri ønsker er en bedre oplevelse. Kvalitet og effektivitet kun hjælper ikke den økonomiske bundlinje, de hjælper kunden oplever.
Virksomheder har brug at huske, at deres første og sidste troskab bør være at kunden. Ved at omfavne Six Sigma, kan en virksomhed opnå større kvalitet og effektivitet i strømmen af oplysninger og interaktion mellem mennesker, især interaktioner med kunder. Omdanne processen af disse strømme vil give kvalitetsresultater for kundeoplevelse.
Six Sigma er bare en anden dille. Der har været så mange kvalitet forbedring modeluner gennem årene. Det er ikke overraskende, at folk er nu lidt jaded. Svagheden i mange af disse modeluner er, at de har den overfladiske udseende, der sker noget dyb, men stoffet er ikke der. En hel masse tal og grafer på regneark er ikke nok til at medføre betydelig og varig forbedring i en organisation. Modeluner sælge sig selv som billig og let hurtige løsninger. Virkeligheden er, at der er ingen hurtige løsninger til betydelig procesforbedring. Six Sigma forstår.
Six Sigma er hverken et fad eller en hurtig løsning. Data og beskrivende statistik, som Six Sigma miner ud af et projekt er reelle data og meningsfulde data. Du bruger data til at oprette handlingsrettede mål, analysere og bestemme root årsagen(med) af defekter, og derefter måle resultaterne, der viser hvordan disse mål blev opnået. Dataene bestemmer årsagerne til de problemer, der har brug for forbedring og hvordan man kan fjerne kløften mellem eksisterende ydeevne og det ønskede niveau af ydeevne. Værktøjer er sat på plads for at sikre, at de nøglevariabler forbliver inden for de acceptable intervaller over tid, så processen forbedring gevinster vedligeholdes. De forandringer gennem Six Sigma er reelle, betydelige og varige.
OgsÃ¥, Six Sigma er ikke en enkel, 1-2-3-du er færdig proces. Det er en “mÃ¥de at leve.” Det er en multi-niveau, cyklisk bevægelse i retning af kontinuerlig procesforbedring. Six Sigma er en tidskrævende og højenergi proces. Virksomheder udvikle en langsigtet plan, der skitserer overgangen fra nuværende ydeevneniveauer til Six Sigma ydeevneniveauer, med konkrete og kortsigtede mÃ¥l i mellem.
Vellykket Six Sigma programmer er bygget på et solidt organisatoriske fundament. Den organisatoriske struktur og system skal være tydeligt identificeret og meddelt for hele organisationen at implementere seks Sigma kvalitet. At blive en Six Sigma organisation sker ikke blot. Planlægning og uddannelse går ind i opsætning af en vellykket Six Sigma organisation. Medarbejderroller og ansvar skal være etableret og klart meddeles til alle.
De mere Six Sigma-projekter firmaet fuldender, jo mere involveret du bliver mere moden og meningsfulde projekter end da du begyndte. Six Sigma bliver en del af kernen i din virksomhed. Det er ikke en hurtig knock-off program; det holder voksende og skiftende som din virksomhed skal vokse og udvikle sig. De andre modeluner varede i din organisation, men Six Sigma vil.

Eksploderende seks Sigma myter

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.